Content

ŠTO U SLUČAJU ŠTETE

Prometne nezgode, nažalost, dio su naše svakodnevice...
U najvećem broju slučajeva posljedice su manje ili veće štete na vozilima - iako se na žalost događa i velik broj prometnih nezgoda s daleko težim posljedicama za vozače, suputnike ili sudionike.

U slučaju da se dogodi i Vama...

Nakon prometne nezgode očekuju se mnogobrojni problemi pa nam je želja u takvoj situaciji, barem u dijelu koji je vezan za dužnost postupanja sudionika prometne nesreće. Nudimo Vam i nekoliko korisnih savjeta i uputa o tome što treba poduzeti da biste na što jednostavniji način ostvarili pravo na naknadu štete.

Dužnosti u slučaju prometne nezgode

Osoba koja se zatekne ili naiđe na mjesto prometne nezgode u kojoj ima ozlijeđenih osoba dužna je ukazati pomoć ozlijeđenim osobama.

Ako je nastala manja materijalna šteta

Potrebno je odmah ukloniti vozila s kolnika, omogućiti nesmetano odvijanje prometa, popuniti i potpisati Europsko izvješće o nezgodi ili na drugi način razmijeniti osobne podatke i podatke o vozilima.
Ukoliko Vam drugi sudionik prometne nezgode odbije dati osobne podatke, odnosno podatke o vozilu, ili napusti mjesto prometne nezgode, u slučaju oprečnih mišljenja glede krivnje, u slučaju sudara s neregistriranim vozilom, s vozilom inozemne registracije, u slučaju alkoholiziranosti vozača, vožnje bez vozačke dozvole i slično - preporučamo Vam da o prometnoj nezgodi obavijestite policiju koja će izaći na mjesto prometne nesreće.

Ukoliko je netko izgubio život ili je ozlijeđen, te u slučaju veće materijalne štete

Potrebno je pozvati liječnika, ostati na mjestu prometne nezgode, s tim što se možete privremeno udaljiti samo radi pružanja pomoći ozlijeđenim osobama, ili ako Vam je samom potrebna liječnička pomoć. Poduzmite sve potrebne mjere kako bi se otklonile nove opasnosti, te omogućio normalan tijek prometa. Pobrinite se da se ne mijenja stanje na mjestu nezgode i da se sačuvaju postojeći tragovi. Upalite sve pokazivače smjera te postavite sigurnosni trokut [najmanje 50 m od mjesta prometne nezgode].
O prometnoj nezgodi obavijestite najbližu policijsku upravu ili policijsku postaju.

KAKO PRIJAVITI ŠTETU

Postupak prijave štete iz automobilske odgovornosti

U slučaju prometne nesreće s drugim vozilom Vaš odštetni zahtjev podnosite društvu za osiguranje kod kojeg je osigurano vozilo osobe koja je odgovorna za nastalu prometnu nesreću.

Kad je vozilo osobe koja je odgovorna za prometnu nesreću osigurano u Eurohercu, odštetni zahtjev možete podnijeti Vama najbližem procjenilištu Euroherca.
Kako bi Vaš odštetni zahtjev obradili u najkraćem roku, molimo Vas da uz uredno popunjen obrazac prijave i zahtjeva za naknadu štete, predate i sljedeću dokumentaciju:

  • presliku prometne dozvole oštećenog vozila
  • presliku vozačke dozvole (ako je vozilo bilo u vožnji u trenutku nastanka prometne nesreće)
  • zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka ili Zapisnik o očevidu MUP-a (ukoliko ga posjedujete)
  • Zapisnik o alkotestiranju (ukoliko je provedeno)
  • Europsko izvješće o nezgodi
  • Medicinsku dokumentaciju kod neimovinske štete.

Ukoliko prometna policija nije napravila očevid prometne nesreće, preporučujemo da oba sudionika prometne nesreće sa svojim vozilima dođu na procjenu štete u Euroherc radi rekonstrukcije nastanka štetnog događaja čime se ubrzava postupak rješavanja odštetnog zahtjeva.
Ukoliko zbog oštećenja vozila nisu pokretna, molimo Vas da prilikom prijave štete navedete mjesto na kojem se vozilo nalazi.
Štetu možete prijaviti u svim poslovnicama Euroherca ili putem pošte.

Postupak prijave štete iz automobilskog kaska

Ukoliko je Vaše vozilo kasko osigurano u Eurohercu, u slučaju prometne nesreće ili nekog drugog osiguranog rizika kojim je na Vašem vozilu nastala šteta, odštetni zahtjev podnosite podružnici Euroherca koja je izdala policu osiguranja.

Prijava i zahtjev za naknadu štete podnosi se na posebnom obrascu koji možete dobiti na svakom mjestu prijave štete.
Kako bi Vaš zahtjev obradili u najkraćem roku, molimo Vas da uz uredno popunjen obrazac prijave i zahtjeva za naknadu štete, predate i slijedeću dokumentaciju:

  • izvornik kasko police, na uvid
  • presliku prometne dozvole oštećenog vozila
  • presliku vozačke dozvole (ako je vozilo bilo u pokretu u trenutku nastanka štete)
  • zapisnik o alkotestiranju (ukoliko je provedeno)
  • zapisnika o očevidu policije (ukoliko ga posjedujete).

Sva oštećenja na vozilu nastala ostvarenjem osiguranog rizika moraju biti nepromijenjena do procjene štete od strane predstavnika osiguratelja.
Ukoliko Vam se dogodi osigurani slučaj krađe, molimo da dostavite i sljedeću dokumentaciju:

  • izvornik kasko police
  • potvrdu MUP-a kojem je prijavljena krađa vozila (prva potvrda neposredno nakon ostvarenog slučaja krađe kojom se prijavljuje osigurani slučaj i druga potvrda nakon isteka roka od 30 dana, koja potvrđuje da vozilo nije pronađeno)
  • ako vozilo nije pronađeno u roku od 30 dana potrebno je vozilo odjaviti u nadležnoj Policijskoj upravi, te dostaviti sljedeću dokumentaciju:
    • poništenu prometnu dozvolu
    • poništenu knjižicu vozila
    • sve ključeve vozila.

Štetu možete prijaviti u svim poslovnicama Euroherca ili putem pošte.

Postupak prijave štete u imovini

Kad nastane osigurani slučaj temeljem kojeg se traži isplata osigurnine, osiguranik je dužan postupiti na sljedeći način:

  • odmah poduzeti sve što je u njegovoj moći da se ograniče štetne posljedice i pri tome se pridržavati uputa koje mu je dao osiguratelj ili njegov predstavnik.
  • obavijestiti osiguratelja o nastupanju osiguranog slučaja najkasnije u roku od 3 dana otkad je to saznao, jer će u protivnom sam snosite dodatne troškove nastale zbog takvog propuštanja
  • što prije, a najkasnije u roku od tri dana, pismeno potvrditi prijavu danu usmeno, telefonom ili na drugi sličan način
  • u svim slučajevima predviđenim propisima podnijeti prijavu nadležnoj policijskoj upravi i navesti koje su sve stvari uništene, odnosno oštećene ili su nestale prilikom nastanka osiguranog slučaja
  • do dolaska predstavnika osiguratelja na samo mjesto ne promijeniti stanje oštećenih, odnosno uništenih stvari, osim ako je promjena potrebna u javnom interesu ili radi smanjenja, odnosno sprečavanja povećanja štete, odnosno radi nastavljanja normalne proizvodnje.

Ugovaratelj osiguranja je dužan, neovisno od roka u kojemu je podnio prijavu štete, predstavniku osiguranja pružiti sve podatke i druge dokaze koji su potrebni za utvrđivanje uzroka, opsega i visine štete. Osiguratelj može isto tako zahtijevati da osiguranik pribavi i druge dokaze, ako je to nužno potrebno i opravdano.
Obrazac prijave štete na imovini možete zatražiti u najbližoj podružnici Euroherca.
Popunjeni obrazac prijave, koji je vlastoručno potpisan s cjelokupnom dokumentacijom potrebnom za odlučivanje o zahtjevu možete predati u najbližu podružnicu Euroherca ili dostaviti putem pošte.

Postupak prijave osiguranog slučaja po polici osiguranja od posljedica nesretnog slučaja (nezgode)

Osiguranik koji je zbog nesretnog slučaja ozlijeđen dužan je:

  • Odmah otići liječniku, odnosno pozvati liječnika radi pregleda i pružanja potrebne pomoći te odmah poduzeti sve potrebne mjere radi liječenja kao i pridržavati se liječničkih savjeta i uputa u pogledu načina liječenja.
  • Po završetku liječenja kompletnu liječničku dokumentaciju zajedno s popunjenim obrascem za prijavu štete predati u najbližu podružnicu Euroherc osiguranja d.d.
  • Prijavom o nesretnom slučaju pružiti osiguratelju sva potrebna izvješća i podatke, naročito o mjestu i vremenu kada je slučaj nastao, potpuni opis događaja, nalaze liječnika o vrsti i težini tjelesne ozljede, o nastalim eventualnim posljedicama, kao i podatke o tjelesnim manama, nedostacima i bolestima koje je osiguranik eventualno imao prije nastanka nesretnog slučaja.

Ukoliko je nesretni slučaj imao za posljedicu smrt osiguranika, korisnik osiguranja dužan je o tome pismeno obavijestiti osiguratelja i o tome pribaviti potrebnu medicinsku i ostalu dokumentaciju.
Obrazac prijave nesretnog slučaja možete zatražiti u najbližoj podružnici Euroherca.
Obrazac prijave nesretnog slučaja je potrebno popuniti sa svim traženim podacima i vlastoručno ga potpisati, te ga uz dokumentaciju potrebnu za odlučivanje o osnovanosti zahtjeva predati u najbližu podružnicu Euroherca ili dostaviti putem pošte.

GLAVNE PRIJAVE ŠTETE

Adresa: Šišićeva 21 - 10000 Zagreb
Tel: +385 (0)1 6610 555
Tel: +385 (0)1 6610 557
E-mail: stete.zg@euroherc.hr

Podružnica

Tel: +385 (0)1 6004 209
Fax: +385 (0)1 6004 920
E-mail: zg@euroherc.hr

Adresa: Optujska bb - 42000 Varaždin
Tel: + 385 (0)42 494 971
Fax: + 385 (0)42 494 992
E-mail: stete.vz@euroherc.hr

Podružnica

Tel: +385 (0)42 409 100
Fax: +385 (0)42 409 109
E-mail: vz@euroherc.hr

Adresa: Zagrebačka 51 - 43000 Bjelovar
Tel: +385 (0)43 433 003
Fax: +385 (0)43 433 030
E-mail: stete.bj@euroherc.hr

Podružnica

Tel: +385 (0)43 433 001
Fax: +385 (0)43 433 031
E-mail: bj@euroherc.hr

Adresa: Drinska 123 - 31000 Osijek
Tel: +385 (0)31 275 417
Fax: +385 (0)31 275 435
Email: stete.os@euroherc.hr

Podružnica

Tel: +385 (0)31 493 333
Fax: +385 (0)31 493 050
E-mail: os@euroherc.hr

Adresa: Industrijska 15c - 52100 Pula
Tel:+385 (0)52 530 720
Fax: +385 (0)52 530 729
Eimal: stete.pu@euroherc.hr

Podružnica

Tel: +385 (0)52 530 900
Fax: +385 (0)52 530 902
E-mail: pu@euroherc.hr

Adresa: Tometići b.b. - 51215 Kastav
Tel: + 385 (0)51 601 010, 011
Tel: + 385 (0)51 691 551
Fax: + 385 (0)51 691 475
E-mail: stete.ri@eurherc.hr

Podružnica

Tel: +385 (0)51 205 500
Fax: +385 (0)51 205 950
E-mail: ri@euroherc.hr

Adresa: Ante Starčevića 1a - 23000 Zadar
Tel: +385 (0)23 315 540
E-mail: stete.zd@euroherc.hr

Podružnica

Tel: +385 (0)23 396 000
Fax: +385 (0)23 396 209
E-mail: zd@euroherc.hr

Adresa: Put Mostina 1 - 21000 Split
Tel: +385 (0)21 202 900
Fax: +385 (0)21 202 948
E-mail: stete.st@euroherc.hr

Podružnica

Tel: +385 (0)21 309 900
Fax: +385 (0)21 309 941
E-mail: st@euroherc.hr

Adresa: Dr. A. Starčevića 20 - 20000 Dubrovnik
Tel: +385 (0)20 352 720
Fax: +385 (0)20 358 069
E-mail: stete.du@euroherc.hr

Podružnica

Tel: +385 (0)20 352 700
Fax: +385 (0)20 352 760
E-mail: du@euroherc.hr

Adresa: Franje Lovrića 17a - 44000 Sisak
Tel: +385 (0)44 492 210
Fax: +385 (0)44 660 648
E-mail: stete.sk@euroherc.hr

Podružnica

Tel: +385 (0)44 547 211
Fax: +385 (0)44 547 213
E-mail: sk@euroherc.hr

Adresa: Kralja Tomislava 30 - 40000 Čakovec
Tel: + 385 (0)40 492 977
Fax: + 385 (0)40 492 986
E-mail: stete.ck@euroherc.hr

Podružnica

Tel: +385 (0)40 492 999
Fax: +385 (0)40 492 986
E-mail: ck@euroherc.hr

Adresa: Ilovac 29 - 47000 Karlovac
Tel: +385 (0)47 638 803
Fax: +385 (0)47 638 804
E-mail: stete.ka@euroherc.hr

Podružnica

Tel: +385 (0)47 492 601
Fax: +385 (0)47 492 619
E-mail: ka@euroherc.hr

Adresa: Slavka Kolara 17a - 10410 Velika Gorica
Tel: +385 (0)1 555 4105
Fax: +385 (0)1 555 4109
E-mail: stete.vg@euroherc.hr

Podružnica

Tel: +385 (0)1 5554 101
Fax: +385 (0)1 5554 139
E-mail: vg@euroherc.hr

Adresa: Sjeverna vezna cesta bb - 35000 Slavonski Brod
Tel: + 385 (0)35 492 284, 492 283
Fax: + 385 (0)1 6135 328
E-mail: stete.os@euroherc.hr

Podružnica

Tel: +385 (0)35 494 014
Fax: +385 (0)35 494 028
E-mail: sb@euroherc.hr